יום שבת, 27 ביולי 2013

אפליקציות שימושיות לבלוגריות

אפליקציות סמארטפון לבלוגריות



כיום, בעידן הסמארטפונים והטאבלטים, כבר כמעט שלא צריך מחשב בשביל לתפעל בלוג. עשרות אפליקציות, טובות יותר וטובות פחות, מנסות להקל עליכן את החיים.
ניסיתי לעשות קצת סדר ולהציג בפניכן את האפליקציות החשובות והמעניינות ביותר בעיני עבור בלוגריות (כל האפליקציות ניתנות להורדה לאנדרואיד או ל-iOS וכולן חינמיות אלא אם מצוין אחרת).

1. Facebook Page Manager - אפליקציה חובה אם יש לכן דף פייסבוק (לא פרופיל אישי, אלא דף עסקי). האפליקציה מאפשרת לכן לנהל את דף הפייסבוק שלכן, לראות ולענות על מסרים, לצרף תמונות וכמובן גם לבדוק את הסטטיסטיקה של הדף.


2. טוויטר - כל מה שאתן אוהבות (או לא) בטוויטר, תמצאו גם באפליקציה הרשמית.


3. פינטרסט - הו פינטרסט. אם לא הספיקו השעות שהעברנו מול פינטרסט על המחשב, זה הזמן להמשיך לבזבז זמן גם מול הסמארטפון. תוכלו לנעוץ, לשוטט בין לוחות ונעיצות של אחרים ועוד.


4. אינסטגרם - ואין צורך להוסיף מילה.


5. Bloglovin - המרענן הרשמי של הקיץ. האתר שהחליף את גוגל רידר תנצב"ה עכשיו גם באפליקציה משובחת. הוסיפו בלוגים לרשימה שלכן וקראו אותם בפיד המעוצב למשעי של האפליקציה.


6. Google+ - מודה, אני לא מתה על האפליקציה שלהם, אבל אין ספק שבימים קשים בהם אין לי גישה למחשב (ע"ע חופש גדול, ילדים וכו'), בהחלט אפשר להתעדכן גם דרך האפליקציה. על גוגל פלוס, אגב, אפשר לכתוב סדרת פוסטים שלמה. הרשת החברתית הכאילו נחותה הזו שווה הרבה הרבה לבעלי אתרים ובלוגים וכדאי לדעת איך לנצל את המיטב ממנה.


7. Stumble Upon - אם אתן לא מכירות את האתר הזה, זה הזמן לקפוץ לבקר. הרעיון מאחורי האתר הוא שאתן מגדירות תחומי עניין והאתר מוצא לכן באופן רנדומלי אתרים שיכולים לעניין אתכן.


8. Hootsuite - היא אפליקציה לניהול שוטף של כמה חשבונות מדיה חברתית. אפשר לשלוח פוסט אחד לפייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ועוד כמה. אני עדיין בשלבי למידה ראשונים של האפליקציה, אבל הרבה מאוד בלוגריות אחרות שאני מכירה משתמשות באפליקציה ומשבחות אותה.


9. MailChimp הוא אתר בעזרתו אפשר לנהל מנויים בבלוג ולשלוח ניוזלטר. האפליקציה מאוד נוחה לשימוש (למרות שבינתיים השתמשתי בה רק לניהול המנויים ועדיין לא ניסיתי לשלוח בעזרתה ניוזלטר).


10. Guidecentral היא אפליקציה שמציעה הדרכות DIY ויצירה. אפשר למצוא את כל ההדרכות גם באתר. מכורות לפינטרסט היזהרנה, פוטנציאל ההתמכרות פה גדול לא פחות. כרגע רק ל-iOS, החברה עובדת גם על אפליקציה לאנדרואיד.


וכמה מילים לגבי אפליקציות לכתיבת פוסטים עצמם -
הבלוג שלי יושב בבלוגר. האפליקציה של בלוגר ממש לא מוצלחת לטעמי (ולצערי). כבר כמה פעמים קרה שפוסטים שכתבתי בסמארטפון לא התעדכנו כשפתחתי את בלוגר במחשב. לפעמים הפוסט מופיע לי כרגיל בזמן שאני כותבת אותו ולפעמים כ-HTML ועוד כמה בעיות שגרמו לי לזנוח כמעט לגמרי את השימוש באפליקציה. אשמח לשמוע אם למישהי יש תובנות אחרות.
לגבי האפליקציה של וורדפרס - מכיוון שאני לא משתמשת בוורדפרס, אני לא יודעת לומר איך האפליקציה, רק לומר שיש אחת כזו :).

אם יש לכן מה להוסיף - אפליקציות שוות נוספות, תובנות והערות על אלה שהזכרתי כאן - זה הזמן לכתוב תגובה! חלק שני עם אפליקציות נוספות יפורסם בקרוב ואשמח לתת קרדיט למי שתפנה אותי לאפליקציות שאני עדיין לא מכירה :)


**** עדכון - מוזמנות להעיף מבט גם בחלק השני לסדרה! ******

2 תגובות:

  1. איזה ריכוז אפליקציות מעולה.
    הכרתי רק עד סעיף 7 ומשם מצריך התעמקות נפרדת.
    :)

    השבמחק