יום שני, 15 ביולי 2013

יום 14. שידת קרטון או לפעמים צריך לדעת גם לפשל

מאז היום בו גיליתי פעם ראשונה את העולם הקסום של בנייה בקרטון (זוכרות את תיאטרון הבובות לילדים, אי שם לפני כמה מאות שנים?) נורא רציתי לבנות איזו כוורת קטנה, שתתאים לחדר הצעצועים של הילדים או לחדר היצירה שלי. אז בניתי. לקח לי בטוטאל משהו כמו שלוש שנים מההתחלה ועד הסיום, אבל בניתי.
הבעיה עם פרויקטים כאלה היא שהם דורשים בלאגן מסיבי, הווה אומר ילדים ישנים. כלומר, להתחיל לעבוד בערך ב-20:30 (וזה גם אומר תמונות די גרועות, ראו הוזהרתן). זה מצמצם בדי הרבה את מספר הימים שאני באמת מתכוונת לעבוד בהם, מה שגורם לזה שעבודה של ארבע-חמש שעות לוקחת שלוש שנים. אבל זו רק אני :)
בכל אופן, טכניקת הבנייה בקרטון היא לא מסובכת. היא דורשת שלד יציב שבנוי משתי וערב של משטחי קרטון וציפוי מעל. לצערי לא הכנתי הדרכה מלאה (בקושי סיימתי את הפרויקט גם ככה...), אבל מסתובבות המון הדרכות כאלה ברשת, גם בעברית וגם באנגלית. מקום טוב להתחיל ממנו בעברית הוא הבלוג של אנג'לה בן אליעזר.
אחרי שירבוטים ושרטוטים בחרתי להכין כוורת בת 3 תאים שתעמוד על גלגלים.

התחלתי בהכנת השלד.
בניית שידת כוורת מקרטון

בניית שידת כוורת מקרטון



ואז התחלתי לצפות את השלד (מפנים ומבחוץ) במשטחי קרטון נוספים.

בניית שידת כוורת מקרטון


השידה מתחילה לקבל צורה...

בניית שידת כוורת מקרטון


הנה השלד מוכן ומצופה.

בניית שידת כוורת מקרטון


מכאן ממשיכים להדבקת נייר דבק מים בכל החיבורים, כדי להחליק ולחזק הכל.

בניית שידת כוורת מקרטון


בשלב הבא מדביקים בעזרת דבק טפטים נייר חום על כל הרהיט. המטרה היא גם לחזק וגם לדאוג לגימור חלק ונקי. נחשו מה? אין לי תמונות של השלב הזה... תצטרכו להאמין לי שעשיתי אותו :)

אחר כך מחכים שיתייבש ולבסוף גם צובעים בלכה. האמת שאני לא מרוצה בכלל מבחירות הצבע שלי, אבל כשהגעתי לשלב הצביעה כבר הייתי כל כך מותשת ורציתי לסיים, שהחלטתי להשאיר אותה ככה.


הכל נשמע פשוט, נכון? אז למה לקח לי שלוש שנים לסיים אותה?!

בניית שידת כוורת מקרטון



אתן יכולות לראות שכנראה משהו בתכנון השלד שלי היה שגוי, או שהייתי צריכה להוסיף גלגלים גם בריבוע האמצעי, אבל השידה קיבלה מין בטן כזו מצחיקה, מכובד המשקל של כל הבדים (פשלה כבר אמרתי?). חוצמזה, איפשהו באמצע הדרך כבר קצת התעייפתי והתחלתי לחפף. כבר לא היה כל כך אכפת לי שהנייר החום מלא בועות וקמטים... אולי קיוויתי שזה יסתדר מעצמו. זה לא :)

אז נכון, זה לא מה שדמיינתי בדיוק, ונכון לקח לי שלוש שנים לסיים אותה, אבל זה רהיט מקרטון שאני הכנתי ולמרות הכל יצאתי מרוצה :) לא מבטיחה שאכנס לעוד פרויקט הרפתקני כזה בקרוב, אבל בדיוק ראיתי מיטת ילדים מדהימה בצורת מכונית מקרטון, הגדול ימות על זה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה