יום שלישי, 9 ביולי 2013

יום 9. חיפה חיפה (עיר אמיתית)

שנים, שנים שלא הייתי בחיפה. מדי פעם, בנסיעות לצפון, היינו עוברים דרך, אבל מאז הפעם האחרונה שממש הייתי שם, שנסעתי לחיפה בשביל להיות בחיפה, עברו בערך 20 שנה. וואו. כשכותבים את זה, זה נשמע כמעט הזוי.
כבר הרבה זמן שאנחנו מתכננים נסיעה לחיפה וסופסוף זה יצא לפועל. סופשבוע (לא כל כך רגוע) עם עוד שתי משפחות חברים. אחרי נסיעה של קצת יותר משעה, שעברה רגוע (תודות לממציאי הבייגלה), הגענו לעיר. בהתחלה היא הזכירה לנו את הונג קונג (בחיי! הייתה איזו שנייה כזו), אחר כך את ירושלים (משהו בהרריות כנראה) ולי היו אפילו כמה פלאשבקים מרמת גן, אבל בסוף, אחרי שלמדנו להכיר ולחבב אותה, הבנו שמדובר בעיר קצת אחרת, עם נוף יפהפה ואווירה וקצב של שנות ה-80 (אולי גם קצת 90).
פצחנו בביקור במדעטק, מוזיאון המדע המאוד שווה של העיר.
ביקור במוזיאון המדע מדעטק בחיפה

המוזיאון מציג תערוכות קבועות ומתחלפות וגם מוצגים אינטראקטיביים בחצר המוזיאון.

היינו כבר כמה פעמים במוזיאון המדע בירושלים, ואין מה להשוות. המוזיאון בחיפה שווה הרבה יותר מחברו הירושלמי.
למרות שביקרנו ביום שישי בחודש יולי, לא הרגשנו שהיה עמוס מדי והתורים למתקנים ולתצוגות היו ממש זניחים עד לא קיימים.
המוזיאון מציג עכשיו (ועד אחרי סוכות) את תערוכת החלל הבינלאומית. זו תערוכה מושקעת ומרתקת, אבל מתאימה לילדים גדולים יותר. בת ה-5 שלנו גילתה סימני שעמום די מהר והייתה עסוקה בעיקר בללחוץ על כפתורים ולטפס על דברים...

ביקור במדעטק, מוזיאון המדע של חיפה
אנחנו על הירח!!!
בן ה-7 התעניין קצת יותר, אבל גם הוא התעייף מההסברים מהר מאוד ונהנה בעיקר להחתים את הדרכון שקיבל בתחנות ההחתמה השונות (ירח, מאדים ועוד כמה).

הייתי ממליצה על התערוכה לילדים מעל גיל 10 (וגם להורים!).

אחרי המוזיאון קפצנו לשים את הדברים במלון לפני המשך ההסתובבות. בחרנו במלון נוף והזמנו סוויטות עם שני חדרי שינה, אחד לגדולים ואחד לילדים. הבחירה במלון הזה התגלתה כהחלטה מצוינת. המלון ממוקם במרכז הכרמל, ממש מעל טיילת לואי והגנים הבהאיים, ומהקומה השביעית בה שכנו יכולנו לראות את כל המפרץ היפהפה. גם המחיר היה שפוי לחלוטין, יחסית למלון בישראל, והיה כמעט חצי מהמחיר שדרשו במלונות הגדולים יותר, שממוקמים מרחק דקה הליכה.

הנוף ממלון נוף בחיפה

ארוחת צהריים (מאוחרת) אכלנו במסעדת "הבנק", שהתברר אחר כך שהיא אייקון חיפאי ידוע. האוכל היה טעים, הקפה מעולה והאווירה נעימה. המחירים בהתאם.

אחרי הארוחה יצאנו לטיול בטיילת לואי. באמת מאוד יפה. הכוונה הייתה להמשיך משם לגנים הבהאיים, אבל מהר מאוד הילדים התחילו לקטר ולבקש לחזור למלון. בשלב מסוים נשברנו והסתובבנו. הגנים הבהאיים יחכו לביקור הבא (שהפעם יהיה קרוב יותר!).

ארוחת ערב במסעדת "פסטו". 6 מבוגרים ו-9 ילדים (מהם שלושה מתחת לגיל שנתיים). קשה לי להביע דעה על האוכל. אני בעיקר זוכרת שיצאתי משם מותשת...

למחרת בבוקר אנחנו, שלוש הבנות, משכימות קום ויוצאות לשוק הפשפשים החיפאי. רבות שמעתי על השוק הזה, שהוא שווה, שהוא זול, שהוא מזכיר את שוק הפשפשים ביפו מלפני שלושים שנה. כמעט הכל נכון.

שוק הפשפשים בחיפה

הביקורים האחרונים שלי בשוק הפשפשים היפואי הסתיימו כולם באכזבה. השוק אמנם מאוד תיירותי ושוקק חיים, אבל איבד מהקסם הפשפשי שלו. השוק בחיפה הוא ממש שוק פשפשים אמיתי, אמנם קטן, אבל מהנה לחובבי הז'אנר.

קלטתי מרחוק את המנורה הזו. היה ברור לי שהיא שלי. כמה התאכזבתי לראות כשהרמתי אותה שחלקים מזכוכית היו שבורים...

אחרי השוק וארוחת בוקר עם המשפחות המשכנו לגן החיות. עכשיו וידוי: אני שונאת גני חיות. שונאת לראות את החיות בכלובים, זה עושה לי רע. אני יודעת שיש גני חיות בהם מטפלים בחיות שלא היו מצליחות לשרוד בטבע, אבל מכיוון שאין לי דרך לדעת בדיוק איזה גן חיות פועל באיזו דרך, אני מעדיפה להימנע מכולם. למרות זאת, מאז שהגיעו הילדים, אני מוצאת את עצמי לפחות פעם בשנה בגן חיות. אני משתדלת להנות עם הילדים ובמקביל גם להסביר להם למה חיות בכלוב זה לא דבר טבעי. אז אחרי ההקדמה הזו, הנה הוכחה שהילדים שלי דווקא נהנים בגני חיות...

גן החיות בחיפה

הדוב, לעומת זאת, נראה קצת עייף...

גולת הכותרת של כל הסופ"ש הזה מבחינת הילדים, אגב, הייתה הנסיעה ברכב הגולף שלקח אותנו בתום הסיור בגן החיות ליציאה...

אחרי גן החיות יצאנו לגן האם שממש מחוץ לגן החיות. הילדים השתוללו במתקני השעשועים וקינחו בסיבוב על סחרחרת הסוסים.

גן האם בחיפה

משם המשכנו למלון, לקפל את כל הדברים, ולארוחת צהריים ב"אבו יוסף", מסעדה חיפאית שידועה בחומוס הטרי שלה. התכנון היה לעצור בדרך הביתה בחוף הים באיזור נחשולים, אבל תראו מה קרה...

נוסעים הביתה

וגם הקטן, אם תהיתם...

סיכום? היה באמת מאוד כיף, גם לילדים וגם לנו, הדבר היחיד שהתחרטנו עליו הוא שלא הוספנו עוד יום...