יום שבת, 14 בספטמבר 2013

פוסט אורח - רג'ינה מ-At the Lake עם מתכון ללחם מטוגן בתנור

אני מאוד אוהבת להכיר דרך הבלוג חברות חדשות, גם אם הן רק וירטואליות. כזו היא רג'ינה מהבלוג At the Lake, שמתפעלת עם האיש שלה "בד אנד ברקפסט" על גדות אגם בטקסס (אם אתן באיזור, תקפצו להגיד שלום!). היום היא מתארחת כאן עם מתכון ללחם מטוגן שהוא דווקא לא מטוגן אלא אפוי - הלהיט של ארוחות הבוקר אצלה. תהנו!
(ואם גם אתן רוצות להתארח בקראפטריה, כתבו לי!)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

שלום לכולם. אני רג'ינה מ-At the Lake. אני כל כך מתרגשת להיות כאן היום אתכם ולחלוק אתכם את אחד מהמתכונים האהובים עליי ביותר. לאיש שלי ולי יש הרבה מזל - אנחנו חיים ב"בד אנד ברקפסט" שאנחנו מתפעלים בשטח מדהים על גדות אגם ברידג'פורט בטקסס.

מאוד חשוב לי שארוחות הבוקר שלנו יכללו מאכלים שאתם לא אוכלים בבית בדרך כלל. לכן התפריט שלנו כולל דברים כמו פנקייקים דנים, שהם פנקייקים בצורת כדור, וסירופים ביתיים כמו סירופ קרמל, סירופ פירות יער וסירופ חמאת בוטנים. אבל המנה המועדפת בבית היא הלחם המטוגן האפוי שלנו. נתקלתי במתכון הזה לראשונה (נדמה לי שזה היה ב-allrecipes.com) לפני כארבע שנים. בכל שנה מגיעים אלינו בני משפחה וחברים לארוחת בוקר של חג המולד. זו הזדמנות בשבילנו לחגוג את היום המיוחד הזה עם אלה שקרובים אלינו ויקרים לנו, שלחלקם אין בני משפחה איתם הם יכולים לחגוג. הגשתי את המנה הזו לראשונה בארוחת בוקר כזו של חג המולד. זה היה להיט.

אנחנו מקבלים בקשות למנה הזו יותר מלכל מנה אחרת בתפריט, בייחוד אחרי שאנשים רואים המלצות אונליין מאורחים אחרים. 
אז שבו בנחת, הירגעו ותהנו בזמן שאני מגישה בפניכם את המתכון ללחם מטוגן אפוי. 
לתבנית של 23X33.

מרכיבים:
1 (כ-1/2 ק"ג) בגט, חתוך לקוביות של כ-1 ס"מ
8 ביצים
2 כוסות חלב
½1 כוסות half and half cream (ערבוב של חלב ושמנת ביחס שווה)
2 כפיות תמצית וניל
1/4 כפית קינמון טחון

לציפוי:
3/4 כוס חמאה
⅓ 1 כוסות סוכר חום
3 כפות סירופ תירס קל

בלילה לפני:
1. הניחו את קוביות הלחם בתבנית אפייה משומנת. בקערה גדולה טירפו יחד את הביצים, חלב, half and half cream, תמצית וניל וקינמון. שפכו את תערובת הביצים והחלב על קוביות הלחם.
לחם מטוגן אפוי

אני אוהבת להטביע בעזרת מזלג את קוביות הלחם שלא צופו בנוזל. אני רוצה שכל קוביה תהיה ספוגה בטעימות הזו.

לחם מטוגן אפוי

כסו את התבנית בניילון נצמד או נייר אלומיניום (אני מעדיפה ניילון נצמד) והניחו במקרר למשך הלילה.

2. בבוקר חממו תנור ל-175 מעלות. הוציאו את התבנית מהמקרר והניחו לה לשבת בטמפרטורת החדר למשך כחצי שעה.

3. במחבת קטנה, ערבבו חמאה, סוכר חום וסירופ תירס. חממו עד שמבעבע. מיזגו על תערובת הלחם והביצים. שוב, אני אוהבת לוודא שכל החלק העליון מצופה בתערובת הקרמל הזו. ובכן, מיזגו לאט וכסו את כל הלחם.

לחם מטוגן אפוי

4. הכניסו את התבנית לתנור המחומם ואפו ללא כיסוי למשך 40 דקות. אני ממליצה בחום להניח נייר אפיה מתחת, מכיוון שהתערובת נוטה לעלות על גדותיה בזמן האפייה. 
לחם מטוגן אפוי

לחם מטוגן אפוי

כשאתם מוציאים מהתנור, הכל ייראה קצת תפוח, אבל כשתתקרר המנה, בדרך כלל התפיחות הזו תרד.
 French Toast Casserole

לפעמים יש לנו רק שני אורחים לארוחת הבוקר ותבנית כזו היא גדולה מדי. אמנם המנה הזו טעימה מאוד גם אחרי חימום במיקרוגל, אבל לימים בהם אני לא צריכה הרבה, אני מכינה כמות קטנה יותר. כשמגיעים אלינו זוגות, אני בדרך כלל מכינה את המנה בתבנית בצורת לב.

 French Toast Casserole


המנה הזו כל כך טעימה כמו שהיא, שאין צורך למרוח עליה כלום. למרות זאת, אתם יכולים להוסיף סירופ, חמאה או את שניהם. אורחים רבים שלנו מנסים את המנה עם אחד מהרוטבים הביתיים שלנו, כמו סירופ קרמל ריוויון (ששאלתי מקארה מ"Kara's Creations"). סירופ פופולרי נוסף הוא סירופ התות או סירופ הפטל שלנו. תלוי איזה פרי יש לי.

מקווה שנהניתם מהמתכון. זוהי ללא ספר אחת המנות האהובות אצלנו בבית והיא הופכת לכזו אצל כל מי שמנסה אותה.
ספרו לי אם היה לכם טעים ומה אתם אוהבים למרוח למעלה, אם בחרתם תוספת כזו. 
תודה שוב על שביקרתם אותי היום. ותודה לטל שאירחה אותי בבלוג שלה.



3 תגובות:

  1. נראה טוב, אני עושה משהו דומה. חתיכות חלה עם חומרים של עוגה, ואוכלים עוגה לכל דבר, אז איך אני שומרת את הדבר הטעים הזה, אין פה ווטסאפ.

    השבמחק
  2. נראה טוב, אני עושה משהו דומה. חתיכות חלה עם חומרים של עוגה, ואוכלים עוגה לכל דבר, אז איך אני שומרת את הדבר הטעים הזה, אין פה ווטסאפ.

    השבמחק
  3. נראה טוב, אני עושה משהו דומה. חתיכות חלה עם חומרים של עוגה, ואוכלים עוגה לכל דבר, אז איך אני שומרת את הדבר הטעים הזה, אין פה ווטסאפ.

    השבמחק