יום שבת, 7 בספטמבר 2013

פוסט אורח. שי ג'ורדן - לכתוב בלוג בשביל עצמך


היום אני שמחה לארח בקראפטריה את שי ג'ורדן, שלמרות השם ההו-כה-ישראלי שלה, היא דווקא ממש לא משלנו... לשי יש בלוג מעולה, בו היא כותבת על מדיה חברתית, בלוגינג, מוטיבציה ועוד. הפוסטים שלה תמיד גורמים לי לחשוב ויש לה רעיונות פשוט מצוינים. קפצו לבקר אותה כאן

אם גם אתן רוצות לכתוב פוסט אורח או להתארח לפוסט הכרות בקראפטריה, כתבו אליי:  tal@the-crafeteria.com.

ועכשיו לשי!




אז הגעתן לרגע הזה, בו אתן מבינות שבקושי היה לכן פנאי לפיפי והנה הגיע זמן ההשכבות. הילדים ישנים, הכלים שטופים (טוב, לפעמים) ואתן רק רוצות לשבת עם כוס יין ולצפות באחת התכניות האהובות עליכן. אהההההה... נכון נשמע נפלא?

לרוב כשמגיע הרגע הזה, ב-75% מהזמן אני אכן צופה בתכנית, אבל אני נהנית גם מלכתוב, כדי לנקות את הראש. כשאני כותבת בבלוג, אני מרגישה שאני מתקרבת למצב של "השבתה" של המוח שלי. בימים בהם אני לא כותבת בבלוג או ביומן שלי, אפשר לראות את זה עליי, מכיוון שאני הרבה יותר מתוחה. צ'אד אומר שאני עצבנית ונרגזת מדי, אלא אם כן נותנים לי שוקולד, ואז אוהב אתכם לנצח.

איך הבלוג עוזר?


1. היחשפו - מעולם לא פגשתי מישהו, בין אם הוא כותב, סופר, בלוגר וכו', שלא נחשף, לפחות בצורה המינימלית ביותר. כתיבה מאפשרת הצצה למחשבות ולרגשות. כמה מגניב לראות את תהליך החשיבה של מישהו בבלוג ולגמרי להזדהות איתו? זה לא רק הופך אותם לאמיתיים, אלא גם הופך את מה שאתן מרגישות לאמיתי. זה יכול להיות מוזר או מעולה... אני בוחרת במעולה!

2. ניסיון - אם אתן כמוני ואתן אוהבות להרוויח מהעבודה שלכן, כתיבה בבלוג עוזרת לכוון בדיוק למה שאתן רוצות לומר וללמוד את סגנון הכתיבה שלכן. אתן יכולות לשחק עם זה קצת, ללמוד מה עובד ומה לא עובד עבורכן או עבור קהל היעד שלכן. מציאת קולות שונים, למידה מקולות של כותבים אחרים והפנמה של כל אלה יעזרו לכן להיות כותבות טובות יותר ואין מגניב מזה.

3. נטוורקינג - פגשתי כל כך הרבה אנשים מדהימים בזכות בלוגים ויצירת קשרים עם אחרים. מדהים איך קריאת בלוג של מישהו אחר גורמת לך להרגיש כאילו את חלק מחייו, ואני מאוד נהנית מזה. אני אוהבת את העובדה שאני יכולה לקרוא בבלוג של טל ולראות מה היא עשתה עם הילדים או לקפוץ לבלוג עסקי ולבדוק באיזה טיפ שיווקי הם השתמשו כדי להשיג 10 לייקים חדשים. התחושה היא כאילו את ממש שם ואני מעריכה את זה מאוד.

זו רק חלק מהתועלת שאני חושבת שאני מפיקה מהבלוג. שתפו - מה אתן מקבלות מהבלוג? מה ההיבטים שאתן אוהבות?

-------------------------------------------------------------------------------------

ביקשתי משי לבחור בשלושה פוסטים שלה, שהיא אוהבת במיוחד. הנה הם:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה