יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

חנוכה עם הילדים - תערוכת "התחברנו"

אז לקול הבטחות על קיצור החופש הגדול לתלמידי הכיתות הנמוכות (ולא ניכנס כאן לדיון האם זה יהיה קיצור מוצלח או בייביסיטר במסווה), אנחנו עדיין מוצאים את עצמנו מבדרים את הילדים בחופשת החנוכה, חופשה די מיותרת אם תשאלו אותי (אבל אף אחד לא שואל אותי...). ושוב הרוטינה המוכרת הזו של החופשות - קצת יצירה עם אמא, קצת סבתא, איזה מופע, חירפון בבית וחוזר חלילה. אז תנו לי לעצור אתכן כאן ולהציע שעתיים מקסימות של בילוי באמת איכותי וכיפי גם לכן וגם לילדים - תערוכת "התחברנו" במרכז "בגובה העיניים" שבמוזיאון הילדים בחולון.
תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון

עם מוזיאון הילדים בחולון יש לי יחסי אהבה-אהבה כבר כמה שנים. המסלולים שלהם מרתקים והמדריכים תמיד מקצועיים ומקסימים, והכי כיף - מכיוון שצריך להירשם מראש לקבוצות, אף פעם לא מפוצץ.

הפעם הוזמנתי עם שני הגדולים לתערוכה החדשה, "התחברנו", שנפתחה ממש לפני כמה ימים וברגע ששמעתי שמדובר במוזיאון הילדים בחולון, היה לי ברור שאנחנו הולכים. וכמובן שכיאה למוזיאון, לא התאכזבנו והעברנו שעתיים מקסימות בליווי מדריכה מתוקה עם הרבה סבלנות.

התערוכה מתמקדת באמנות שנוצרת מחיבור בין חפצים והיא כוללת מספר מתחמי פעילות וכן מפגש בגלריה עם יצירות של אמנים שונים.

פתחנו בצפייה בהצגת יחיד קצרה, בתיאטרון קטן ומקסים, בה הציגה השחקנית תיאטרון חפצים - דרכים שונות בהן אפשר להסתכל על חפצים שונים. בסיום ההצגה שוחחה אחת המדריכות עם הילדים.

תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון
חושבות שזו מכונת תפירה? אז זהו, שלא...

משם עברנו עם המדריכה של הקבוצה שלנו לסדנת המוזיקה. קודם כל, מילה על העיצוב. אין ספק שהושקעה מחשבה רבה גם בעיצוב חללי התערוכה. סדנת המוזיקה למשל היא חדר עם מראות ואפילו עץ חליליות!

תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון

בסדנת המוזיקה למדנו להקשיב לצלילים שסביבנו וצפינו בסרטון קצבי ומדליק. אחר כך התנסינו בעצמנו בנגינה על כלים יומיומיים שונים.

תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון
אין כמו לשון בחוץ להעיד על ריכוז רב...
מכאן המשכנו לסדנת המולטימדיה, הפעילות האהובה על השניים שלי :) כאן ישבו הילדים על שרפרפים שנראים כמו מקשי מקלדת (שמים לב לעיצוב?...) אל מול מסכי מגע ו"ציירו" באמצעות חפצים על מסך המגע. אצלנו המסך מחולק לשניים, הדרך היחידה בה אפשר היה להבטיח שלום בית בהתחשב בזה שהשניים היו צריכים לחלוק מחשב. השניים שלי לקחו את הפעילות למקום קצת יותר מופשט. הוא צייר מכונה שבונה מכונות והיא הלכה על רקדנית (אני די בטוחה שהיו גם כמה שמות תואר אחרי ה"רקדנית", אבל הם פרחו מזכרוני). כשסיימו לצייר, הדפיסה המדריכה את הציורים.

תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון

המקום הבא אליו הגענו היה הגלריה עצמה. בגלריה מוצגות יצירות יפהפיות שמורכבות מחפצים שונים. גם כאן ליוותה אותנו המדריכה והפנתה את תשומת ליבנו לפרטים השונים.

תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון

החלק האחרון בביקור שלנו היה התנסות של הילדים ביצירת אמנות על ידי חיבור חפצים. בחדר יצירה יפהפה (עיצוב כבר אמרנו?) יצרו הילדים יצירת אמנות שבמרכזה דג, שמורכב מפריטים כמו רשת לכיור, כפפה וחפצים נוספים.

תערוכת התחברנו במוזיאון הילדים בחולון


איפה? במרכז "בגובה העיניים" במוזיאון הילדים הישראלי, רח' מפרץ שלמה, פארק פרס, חולון.
כמה זמן? כשעתיים
למי? התערוכה מוגדרת כמתאימה לילדים בגילאי 8-4. הפרטיים שלי בני 7.5 ו-6 נהנו מאוד. בעיני מתאימה מאוד לבני 9-5.
עלות - 62 ש"ח לכרטיס.
לפרטים נוספים - מרכז "בגובה העיניים"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה