יום שלישי, 8 בינואר 2013

מתוק מתוק מתוק מתוק

הדבר הכי מפתיע בזה שאני כל כך אוהבת שוקולד הוא שעד לפני כמה שנים לא אהבתי שוקולד. אני מתכבדת בזאת להוסיף את אהבת השוקולד שלי לרשימת "תופעות הלוואי של ההריונות והילדים". עד ההריון של הגדול הייתי אוכלת שוקולד פעם בשנה בערך (הייתי חברה באגודת חובבי המנצ'יס המלוחים). איפשהו במהלך ההריון משהו בגוף שלי השתבש ומאז לא חזר לקדמותו.

אז כן, אני רשמית מכורה לשוקולד.

לאחרונה, אחרי בערך 5 שנים של התמכרות מתוקה, החלטתי לעשות סופסוף לעשות מעשה ולהכין פרלינים. טוב, לא באמת פרלינים - אין לי כוונה להתחיל לטמפרר שוקולד ולמדוד לו חום כל 5 שניות בערך - אבל סמי-פרלינים.

לפני שמתחילים אזהרה חמורה: לא לבצע ליד ילדים (או ליד בן זוגי היקר. במקרה הזה הוא שווה ערך לילדים)!!! עד שתגיעו לשלב המילוי תגלו שלא נשאר לכם שוקולד להכין את הציפוי. מניסיון.

כעקרון זה נורא פשוט - אתם זקוקים לתבניות סיליקון פשוטות כאלה של קרח, שוקולד מריר מעולה (השתמשתי ב-52%) וכל מה שבא לכם בשביל המילוי. אני התנסיתי ב-4 מילויים שונים - צ'ילי, קרם פיסטוקים, מנטה וקרם קפה.

כדי להתחיל, צריך להמיס את השוקולד המריר בסיר כפול (כלומר סיר עם מים על האש, ובתוכו סיר נוסף עם השוקולד) . 100 גרם שוקולד מריר נותנים כ-10 סמי-פרלינים. זה, אגב, שלב קשה במיוחד לשוקולטייר המכור - הריח העולה מהסיר מטריף חושים.


עכשיו מחכים קצת שיצטנן, אבל לא לגמרי, ושופכים לתוך תבנית הקרח (לי היה קל יותר פשוט לשפוך מעט לכל חור בעזרת כפית). כשמסיימים הופכים את התבנית בחזרה על הסיר ונותנים לשוקולד להישפך. כך נוצרת בכל חור מעין קערית שוקולד קטנה. מכניסים למקפיא ל-5 דקות וכשמוציאים, מגרדים מעט את מה שנדבק בחלק העליון.


עכשיו השלב הכיפי - המילוי. פה אתם מוזמנים לשחק עם מה שבא לכם ואיך שבא לכם. האמת היא שאני לא יכולה אפילו לתת מתכון מדויק למילויים שהכנתי, כי פשוט זרקתי לסיר (שוב משתמשים בסיר כפול) מה שהיה נראה לי טעים. בחייאת, זה שוקולד. כמה גרוע זה יכול לצאת (רושמת לעצמי הערה: חייבת לנסות להכניס כרוב בנגלה הבאה, רק כדי להוכיח את המשפט האחרון)?

אז בערך מה שהכנסתי:

מילוי צ'ילי (זהירות - תתחילו בקצת ואם לא מרגישים תוסיפו)
חצי חבילה שוקולד מריר
קצת צ'ילי (תבלין)
קצת חמאה
קצת שמנת


מילוי קרם קפה
קצת שוקולד לבן
קצת שוקולד חלב
קצת שמנת
חצי כפית נס קפה
קצת חמאה

מילוי מנטה
קצת שוקולד מריר
קצת שוקולד חלב
צרור עלי נענע
קצת חמאה
קצת שמנת
ממיסים קודם את השוקולד עם השמנת בסיר כפול ואז טוחנים במעבד מזון יחד עם הפיסטוקים דק דק

מילוי קרם פיסטוק
חופן פיסטוקים קלופים
חצי חבילה שוקולד לבן
קצת שמנת
ממיסים קודם את השוקולד עם השמנת בסיר כפול ואז טוחנים הכל במעבד מזון דק דק.

זהו, עכשיו שלב המילוי - ממלאים כל קערית במילוי מבין שלל המילויים שהכנתם, אבל לא עד למעלה.



מניחים כמה דקות להצטנן ומכסים בשכבה של השוקולד המריר, ההוא מההתחלה. מכניסים למקרר לרבע שעה בערך וזהו, מוכן!


תגובה 1: